Kommunikation intensiv: 你好 , नमस्ते und أسلام عليكم #crossculturalcommunication
你好 , नमस्ते und أسلام عليكم
I would like to invite my Chinese, Indian/ Pakistani and Arabic/ Persian students and of course the students from every other country in the world to discuss about the values in their own countries.
Your society is built up by a group of people who share common characteristics (ethnicity, religion etc). Common characteristics lead to similar behavior, and your values lead to expectations on behavior.
Values are the common beliefs in the society and please do not confuse it with the preferences, which are benefits in short term, so the preferences indicate more on what you want, not what you believe. Internalized values lead to one’s actions and behavior, they are the basis for self-evaluation that results in self-esteem and motivation as one’s determination of behavior. Values also determine how people perceive each other.
Some suggestions for discussion:
China | Indien | Arabien |
Preconditions | ||
Gesellschaftsstruktur: Diktatur -> Sozialismus | Gesellschaftsstruktur: Religion (Hinduismus)-> Kasten वर्ण | Zentrale Stellung des Glaubens (Islamic Banking, Sharia, Zakat, Freitagsgebet صلاة الجمعة) |
Konfuzius, Marxismus | Hinduismus und viele Götter: z.B. Lakshmi लक्ष्मी (Reichtum), Saraswati सरस्वती (Weisheit), Hanuman हनुमान् (Kraft); Yoga and Surya Namaskara सूर्य नमस्कार | Mohammed (PBUH), Quran القرآن الكريم |
Deng Xiaoping -> Wirtschaftswachstum | Mahatma Gandhi | |
Feste: Frühlingsfest 春节 | Feste: Holi Festival होली , Diwali दीवाली | Feste: Ramadan, Eid ul-Fitr عيد الفطر, Pilgerfest |
Values | ||
Familie (Ahnenverehrung (traditionell), Frühlingsfest: Familientreffen; keine arrangierte Ehe; Nachwuchs hat hohe Bedeutung) | 5 Säulen des Islam: Glaube an den einen Gott (Shahada شهادة), Gebet (Salat صلاة), Almosen (Zakat زكاة), Fasten (Saum صوم), Pilgerreise (Hadsch حج) | |
Gesundheit: (kein Tabak) | ||
Sunna | ||
Erziehung, Bedeutung des Lernens: Konfuzius; Alphabetisierungsmaßnahmen der Kommunisten | Erziehung: (Analphabetenrate), Gurukula गुरुकुल | Erziehung: Koranschulen, Al-Azhar |
Beziehungen (血缘关系) | ||
Technologie: Deng Xiaoping will modernen Lebensstandard (衣食住行) durch Wissenschaft und Technologie erreichen; 山寨Marketing, Produktion und Manufaktur | Technologie (Silicon Valley) | أبو جعفر محمد بن موسى الخوارزمي (Algorithmus, Algebra) ابو موسى جابر بن حيان (Chemie). Führend in der Vergangenheit, nicht mehr heute. |
Rolle der Frau (traditionell: Ma Durga) | Frau: Verschleierung | |
Gesundheit: TCM, Lebensmittelskandale (Empörung weist darauf hin, dass Gesundheit einen hohen Wert hat) | ||
Familie (arrangierte Ehe, keine Scheidungen) | ||
Beziehungen: Hierarchische Gesellschaftsstruktur; Ahimsa (niemandem schaden) | ||
Kommunikation: keine öffentliche Kritik; mianzi 面子berücksichtigen | Kommunikation: gastfreundlich, nicht “Nein” sagen, keine Kritik | |
Zeit: Pünktlichkeit | Zeit: | Zeit: |
Kleidung: konservativ | Kleidung: | Kleidung: |
So let’s start talking about the preconditions and what you value in your society, what motivates you, for example: family, education, health, technology, time etc.
Happy discussing!
27. May 2018 at 10:04 am
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